H ΜΥΣΤΙΚΗ ΑΤΡΑΠΟΣ ΤΗΣ ΟΙΝΟΠΟΙΑΣ
Ο Θεος δημιουργησε το νερο και ο ανθρωπος εφτιαξε το κρασι. Οσο ο οινοποιος συστελλεται ειλικρινα ακολουθωντας διακριτικα την εξελικτικη πορεια του κρασιου του, τοσο ο Θεος διαστελλεται και του φανερωνει την θεια του μεθη, χαριζοντας του οινον εκλεκτον της αληθους Παραμυθιας, την υπερβαση του χρονου και του ιδιου του εαυτου του. Αυτη η ορθοδοξη οινοποια φιλτραριστηκε απο το φυσικον βακχευτικο φιλτρο τοσων και τοσων γενιων. Ετσι διευκολυνεται αφανταστα η προσπαθεια να βρουμε μεσα απο την γευστικη ισσοροπια ενος κρασιου, την δικη μας, την προσωπικη. Ειναι γεγονος οτι ο θησαυρος αυτος της γνωσης και της σοφιας ειναι περα απο καθε γνωση ερυθρολαμπης οινος του Μυστικου Δειπνου της χριστιανικης υιοθεσιας, που προσφερεται καθε Κυριακη, μεσα στο αγιο δισκοποτηρο, δωρεαν και κατα χαριν. Εξαλλου τα μοναστηρια του Αγιου Ορους -οπως ελεγε και ο Συμεων ο Γρηγοριατης- ειναι τα θεια και ιερα Οινοπωλεια της Νηφαλιας Μεθης. Και μεγας Οινοπωλης μεσα στο περιβολι της,η Παναγια. Η αμπελος η αληθινη, τον βοτρυν και πεπειρον η γεωργησαντα, οινον σταζοντα,τ ον τας ψυχας ευφραινοντα.
Οπως το ματι κατασκευαστηκε με γνωμονα το φως και το αυτι τον ηχο, ετσι εγινε και το κρασι με γνωμονα τον ερωτα. Και ο ερωτας φερνει τη μεθη και η μεθη τον ερωτα. Εξαλλου το ευλογησε και ο 'μανιακος εραστης'. Εκεινος που ειναι το καταλυμα των ανθρωπινων ερωτων, μετατρεποντας το ιδιο Του το αιμα. Το αιμα της ζωης, της αιωνιου.
Και η πορεια προς την πηγη των πραγματων παντα περνα απο το κεντρο του Γαλαξια μας,την αρχεγονη περιφερεια της εμπειριας μας, που με την βοηθεια Του και τους συμπαραστατες Του, Αγγελους, Αρχαγγελους, Ελωημ και Σεραφειμ μας δειχνει την πορεια της προσωπικης μας αλχημειας, τον οινο του ουρανου και της σαρκας που παντα ειναι η παντερμα ολων των αισθησεων μας.
Η εισοδος του οινου στην στοματικη κοιλοτητα ειναι αυτη που εδωσε στους πρωτοπλαστους την μεθη της γνωσης γιατι παντα το ιερο φιδι εχει αρχη και τελος τον εγκεφαλο Του που δινει τα σηματα για την τελεση των Μυστηριων του Ερωτα και του Θανατου που οδηγουν στο Παραδεισο και την Κολαση του ατομικου μας παθους. Μεσα απο αυτη την πορεια η κριση Του για απονομη χαριτος ειναι η ζυμωση της ατομικης μας οινοποιας πουν περνα απο τον Αμνο και καταληγει στους Ιχθεις. Οι τυχεροι φευγουν για ταξιδια παρεα με τον Σοφο Κρονο αφηνοντας τους αλλους σε ατερμορνες συζητησεις για την ωραιατητα της Αφροδιτης που ειναι συν-υπευθυνη για την εξοδο απο την βασιλεια της γνωσης Του.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ε. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2006
ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ 2006
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου